Załącznik
z dnia 01.08.2011 r.
PROCEDURA PRZYJĘCIA I PLANU ADAPTACJI NOWYCH MIESZKAŃCÓW DO WARUNKÓW
w Domu Pomocy Społecznej Nr 1 w Lęborku
§1
Decyzje personalne o umieszczeniu nowej osoby w DPS Nr 1 w Lęborku podejmuje PCPR w Lęborku, w porozumieniu z dyrektorem Domu.
§2
Pracownik socjalny DPS Nr 1w Lęborku zapoznaje się z dokumentacją przekazaną przez PCPR dotyczącą danej osoby, po czym udaje się na wywiad środowiskowy przed przyjęciem mieszkańca do Domu.
§3
Na podstawie zebranych danych kierownik działu MOR we współpracy z psychologiem i pracownikami socjalnymi ustala miejsce, w którym nowy mieszkaniec zamieszka.
§4
Pracownik socjalny informuje osobę zainteresowaną lub jej opiekuna prawnego o terminie przyjęcia, ustala dokumenty i rzeczy, które osoba powinna ze sobą zabrać, tj. dowód osobisty, decyzję ZUS/KRUS lub decyzję ośrodka pomocy społecznej o przyznaniu zasiłku stałego, wszelkie dokumenty dotyczące zaciągniętych kredytów, zadłużeń z tego tytułu, jeśli takie istnieją, poświadczenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego, odpis skrócony aktu urodzenia, zdjęcia do wyrobienia nowego dowodu osobistego, orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, nr NIP, dokumentację medyczną.
§5
Pracownik socjalny informuje zainteresowanego lub jego opiekuna prawnego o możliwości zabrania ze sobą rzeczy osobistych, przedmiotów wartościowych, elementów wyposażenia pokoju, sprzętu RTV itp.
§6
Podczas przyjęcia nowego mieszkańca:
- pracownik socjalny odbiera wszystkie niezbędne dokumenty, reguluje kwestie dotyczące opłaty za pobyt, wypłat z depozytu pieniężnego, zapoznaje z regulaminem Domu, odbiera upoważnienia obowiązujące w Domu, oraz dyspozycje od opiekuna prawnego dotyczące jego podopiecznego.
- pracownik socjalny informuje pisemnie wszystkie zainteresowane urzędy i instytucje o fakcie przyjęcia nowego mieszkańca i rozpoczyna właściwe procedury związane z jego przybyciem.
- pielęgniarka pełniąca dyżur odbiera dokumentację medyczną, przeprowadza krótki wywiad chorobowy, dokonuje ogólnej oceny stanu zdrowia i higieny. Poza tym, w jak najkrótszym czasie, umawia mieszkańca na badanie lekarskie.
§7
Nad całością przebiegu procesu adaptacji czuwa cały zespół terapeutyczno – opiekuńczy, a szczególnie pracownik pierwszego kontaktu, wybrany przez mieszkańca lub ze względu na stan zdrowia wyznaczony na posiedzeniu zespołu terapeutyczno-opekuńczego przez dyrektora Domu.
§8
Od pierwszego dnia pobytu, nowy mieszkaniec zostaje objęty adaptacyjnym okresem przejściowym, w którym poznaje:
- Dom i jego otoczenie,
- współmieszkańców i pracowników,
- ofertę usług świadczonych przez Dom (możliwość udziału w zajęciach terapeutycznych, rehabilitacyjnych, we Mszy Św. oraz korzystania z oferty punktu bibliotecznego i in.)
- regulaminy i przepisy obowiązujące w Domu, skład i kompetencje Rady Mieszkańców.
- pracownika pierwszego kontaktu.
§9
Zespół terapeutyczno-opiekuńczy wraz z psychologiem ustala indywidualny plan wsparcia mieszkańca. Po upływie okresu przejściowego Zespół dokonuje oceny dotychczasowego procesu adaptacji, podejmuje decyzję o ewentualnej korekcie indywidualnego planu wsparcia, w celu lepszego przystosowania się mieszkańca do nowych warunków życia.